آیا همه بچه ها باید از ماسک استفاده کنند؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، فوق تخصص بیماری های عفونی بچه ها گفت: بچه ها بیش از سن دو سال می توانند از ماسک استفاده کنند اما بچه ها زیر دوسال و بچه ها دارای بیماری زمینه ای که به تنهایی قادر به برداشتن ماسک خود نیستند، نباید از ماسک استفاده کنند.

آیا همه بچه ها باید از ماسک استفاده کنند؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، صدیقه طباطبایی فوق تخصص بیماری های عفونی بچه ها و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پاسخ به این پرسش که آیا بچه ها می توانند ناقل بیماری کرونا باشند؟، گفت: اینکه دقیقا چه اتفاقی می افتد و نقش بچه ها در انتقال بیماری خیلی مشخص نیست اما مدارکی وجود دارد که بیماری از سمت بچه ها به بزرگسالان و بلعکس انتقال می یابد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا همه بچه ها باید از ماسک استفاده کنند؟، گفت: بله موردی ندارد؛ به خصوص در بچه ها بالای 2 سال می توانند از ماسک استفاده کنند؛ البته به بچه ها زیر دو سال استفاده از ماسک توصیه نمی شود؛ ضمن اینکه بچه های که بیماری زمینه ای دارند اما در هنگامی که نیاز به برداشتن ماسک دارند، بدون کمک دیگران نمی توانند ماسک خود را بردارند، نباید از ماسک استفاده کنند و باید مراقبت ویژه ای از آنها داشته باشیم.

این فوق تخصص بیماری های عفونی اضافه کرد: برخی بچه ها ممکن است همکاری لازم را در استفاده از ماسک نداشته باشند که والدین می توانند در سنین کوچکتر از ماسک زدن بر روی عروسک فرزند خود یا نشان دادن استفاده از ماسک در آینه، بچه ها را ترغیب به استفاده از ماسک کنند.

طباطبایی در پاسخ به این پرسش که مهمترین راه جلوگیری از ابتلای بچه ها به کرونا چیست؟، اضافه کرد: باید به بچه ها رعایت فاصله گذاری 1.5 تا 2 متر را آموزش دهیم و به آن عادت کنند؛ ضمن اینکه ماندن در خانه خیلی مهم است و فعلا مجبور هستیم برای حفظ سلامت آن را رعایت کنیم.

طباطبایی متذکر شد: باید شستن دست ها به مدت حداقل 20 ثانیه را به بچه ها یاد دهیم و بچه ها باید از تماس دستها با چشم، بینی و دهان خود اجتناب کنند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 37341

به "آیا همه بچه ها باید از ماسک استفاده کنند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا همه بچه ها باید از ماسک استفاده کنند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید