اتمر در ملاقات با طاهریان: تقویت اجماع منطقه ای برای موفقیت فرایند صلح افغانستان لازم است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، وزیر خارجه افغانستان در ملاقات با نماینده ویژه وزارت خارجه ایران تقویت اجماع منطقه ای برای موفقیت فرایند صلح با طالبان را ضروی دانست.

اتمر در ملاقات با طاهریان: تقویت اجماع منطقه ای برای موفقیت فرایند صلح افغانستان لازم است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ابراهیم طاهریان نماینده ویژه وزارت خارجه ایران در ملاقات با حنیف اتمر وزیر خارجه افغانستان درباره نتایج سفر اخیرش به پاکستان به اتمر اطلاعات داد.

طاهریان در ادامه هم با اشاره بر اهمیت اجماع منطقه ای و تقویت روابط میان سه کشور، طرح برگزاری نشست سه جانبه وزرای خارجه افغانستان، ایران و پاکستان را عنوان کرد.

اتمر هم در واکنش به این طرح تقویت هرچه بیشتر روابط محبت آمیز میان کابل-تهران را با اهمیت خواند و بر تحکیم و توسعه هر چه بیشتر مناسبات دوجانبه و چندجانبه تاکید نمود.

وی ضمن صحبت درباره ضرورت تقویت اجماع منطقه ای برای موفقیت فرایند صلح، طرح نشست سه جانبه را در اصول مورد تایید قرار داد و برگزاری این نشست را برای تقویت اجماع منطقه ای درخصوص موفقیت فرایند صلح مفید توصیف کرد.

براساس بیانیه وزارت خارجه افغانستان، اتمر با اشاره بر اهمیت همکاری های عملی افغانستان و ایران، بر برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک مالی میان دو کشور تاکید نمود.

.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 59655

به "اتمر در ملاقات با طاهریان: تقویت اجماع منطقه ای برای موفقیت فرایند صلح افغانستان لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمر در ملاقات با طاهریان: تقویت اجماع منطقه ای برای موفقیت فرایند صلح افغانستان لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید