اصفهان قلب تپنده صنایع دستی است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با بیان اینکه امروز ما به کسانی نیاز داریم که زاویۀ دید ما را برای دنیا ترجمه نمایند و هنر و صنایع دستی برترین وسیله است، گفت: صنایع دستی در هر 4 ساحت سیاسی، مالی، اجتماعی و فرهنگی به برترین نحو نقش آفرینی می نماید.

اصفهان قلب تپنده صنایع دستی است

به گزارش خبرنگاران مریم جلالی، در ویژه برنامه روز دنیای صنایع دستی که عصر امروز شنبه (20 خردادماه) در هتل عباسی اصفهان برگزار گردید، با بیان اینکه خانه های ایرانی مصداق نمایشگاه، موزه و کارگاه صنایع دستی است، اظهار کرد: اصفهان شهر زندگی است و شروع هفته صنایع دستی را از اصفهان شروع کردیم، زیرا صنایع دستی، صنایع زندگی و برخاسته از متن زندگی است. این صنعت شیواترین سخنرانی است که مفهوم دیروز را برای امروز عرضه می نماید. دنیای امروز دنیای روایت ها است و پذیرش این روایت ها از اهمیت زیادی برخوردار است. دنیای ما پر از تنشِ حاصل از سوء تفاهم است و صنایع دستی مرکز ثقل تفاهم خانواده محور است، چراکه برخاسته از روح یک خانواده است و مادرانگی را در خود دارد.

او ادامه داد: ما کوشش یک ساله ای را از خردادماه گذشته تا امروز شروع کردیم که نتیجۀ آن همگرایی مفاهیم و هم فهمی بوده در پنجاه و نهمین سالگرد تشکیل شورای دنیای صنایع دستی، در اصفهان به عنوان قلب تپنده صنایع دستی از دیروز تا امروز، باید گفت که صنایع دستیِ هر کشور ترجمانی از مفهوم دیروز در قالب منعطفی است که می تواند امروز را روایت کند؛ تاریخ امروزی شده و جغرافیای فارغ از مرزی است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور اضافه نمود: اقتصاد، درد امروز و مسئله امروز ما است و صنایع دستی در هر 4 ساحت سیاسی، مالی، اجتماعی و فرهنگی به برترین نحو نقش آفرینی می نماید، خانواده محور است و پیوند نسلی و انسجام اجتماعی ایجاد می نماید. امروز ما به کسانی نیاز داریم که زاویۀ ما را برای دنیا ترجمه نمایند و هنر و صنایع دستی برترین وسیله است.

جلالی تأکید کرد: خانواده، محور توسعه است و توسعه با اقتصاد عجین است و صنایع دستی ما راه برون رفت از انسداد مالی است، باید به این حوزه توجه دوباره کرد زیرا هر هنرمند یک چاه نفت بی بدیل است که می تواند خلق ثروت و ارزش اضافه نموده کند و با هنر خود شیء بی جان را جان ببخشند. ما باید از مدیریت هزینه به مدیریت سرمایه و عایدی برسیم و این راهکار مسائل مالی ما است. صنایع دستی سریع عوض شده و به روز می گردد اما عمق و مفهوم خود را از دست نمی دهد لذا برترین صنعت و فراوری برای امروز و دوران مدرن است.

او با بیان اینکه اقتصادِ هویت بنیان، گزاره ای است که در کنار صنایع دستی خواهد نشست، گفت: ما ثروتمندانی هستیم که با اندکی توجه خواهیم توانست خلق ثروت و خلق سرمایه کنیم، همچنان که مادران این دیار مدیران مالی خانواده هستند و طی سالیان با مواد سادۀ اطراف خود برترین چیزها را ساختند و روالی را رقم زدند که امروز از آن با عنوان اقتصاد مقاومتی یاد می گردد.

جلالی اعلام کرد: اعتماد به نفس زن ایرانی در گرو فراوری است که در صنایع دستی تجلی می نماید و ما می توانیم صنایع دستیِ حکمت بنیان را با دستان هنرمند زنان این دیار احیاء کنیم و این روال باعث می گردد مردان هم هنرمند شوند، زیرا هیچ یک از پیشکسوتان نمی توانند نقش تربیت مادران خود را انکار نمایند.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 23 خرداد 1402 بروزرسانی: 23 خرداد 1402 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 89160

به "اصفهان قلب تپنده صنایع دستی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصفهان قلب تپنده صنایع دستی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید