ایده های فناورانه برای افزایش سهم بازار لازم است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس اتاق شیراز برگزاری نمایشگاه مجازی ایران را ایده ای نوآورانه در راستای بهبود بخشیدن به شرایط کاری بنگاه ها و واحدهای مالی دانست که تعداد زیادی از آنها به دلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا دچار رکود شده اند. به باور او می توان با استفاده از این ظرفیت زمینه معرفی تولیدات و ارتباط موثر با طرف های تجاری را فراهم کرد.

ایده های فناورانه برای افزایش سهم بازار لازم است

جمال رازقی جهرمی، رئیس اتاق شیراز در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران گفت: نمایشگاه ها، نقش مهمی در توسعه کسب و کارها دارند و قسمت عمده معاملاتی که در دنیا انجام می گردد؛ پایه گذاری آن از نمایشگاه ها صورت می گیرد؛ بنابراین اکنون نزدیک به یک سال است که برگزاری نمایشگاه های فیزیکی با محدودیت هایی همراه شده است که البته هرکدام از دو نمایشگاه های مجازی و فیزیگی ویژگی هایی دارند که در نوع خود حائز اهمیت است.

او با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی ایران که قرار است 5 تا 20 اسفند 99 برگزار گردد، توضیح داد: در نمایشگاه های فیزیکی امکان حضور رو در رو، لغو کالا و چانه زنی بیشتر برای دو طرف وجود دارد؛ اما کاهش هزینه ها و دسترسی از هر مکان و زمان نیز از ویژگی های نخستین نمایشگاه مجازی ایران است و در شرایط کنونی چاره ای نیست جز آنکه از برگزاری نمایشگاه های مجازی استفاده کنیم.

رازقی جهرمی اعلام کرد: تبلیغات و اطلاع رسانی پیرامون برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی ایران شروع شده است و اتاق ها از جمله اتاق شیراز کوشش می نماید تا با اطلاع رسانی مناسب زمینه حضور و مشارکت بیشتر اعضا را فراهم کند.

او ادامه داد: اگرچه برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی ایران تجربه طولانی در ایران ندارد و با نخستین تجربه آن در بخش خصوصی می توان ارزیابی و برآورد دقیقی از دستیابی به اهداف، قراردادهای منعقد شده و سایر اهداف نمایشگاهی به دست آورد.

به اعتقاد رئیس اتاق شیراز پاندمی کرونا موجب شده است تا تغییرات اساسی در نحوه فعالیت بعضی از بنگا ه ها ایجاد گردد، در این میان گردشگری، رستوران داری، هتل ها، تالارها و بعضی دیگر از مشاغل با رکودی عمیق روبرو شده اند؛ شرایطی که ممکن است تا مدت ها به شرایط گذشته برنگردد و در این میان احتیاج به نوآوری و ابتکاراتی در نحوه فعالیت کسب و کارها وجود دارد.

این فعال مالی بیان نمود: نحوه کار رستو ران ها و بیرون برها با تغییراتی روبرو شده است و باید با استفاده از فضاهای فناورانه نحوه افزایش سهم از بازار را تغییر داد. توسعه فعالیت هایی که بر فضای الکترونیک طراحی می گردد در یک سال گذشته با رشد مناسبی همراه شده است و مسیری که باید طی سال ها پشت سر گذاشته می شد، بنا بر ضرورت این اپیدمی سرعت گرفته است.

رازقی جهرمی درباره مشوق های ارائه شده برای برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی مطرح نمود: تجربه ای در این زمینه وجود ندارد اما به نظر می رسد میزان مشارکت فعالان مالی را افزایش دهد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 49922

به "ایده های فناورانه برای افزایش سهم بازار لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های فناورانه برای افزایش سهم بازار لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید