خبرنگاران استقبال شهروندان ایرانی و پاکستانی از برقراری پرواز تهران-کراچی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، اسلام آباد - خبرنگاران - پرواز شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران روز پنج شنبه با بیش از سیصد مسافر شامل ایرانیان مقیم در پاکستان، دانشجویان دو کشور و تجار و برخی از اتباع پاکستانی از تهران به کراچی پرواز و ظهر همان روز مجددا به میهن اسلامی مراجعت کرد.

خبرنگاران استقبال شهروندان ایرانی و پاکستانی از برقراری پرواز تهران-کراچی

به گزارش سرکنسولگری ایران در شهر کراچی مرکز ایالت سِند در جنوب پاکستان، در راستای تلاش ها و رایزنی های مستمر با کشورهای همسایه جهت بازگرداندن ایرانیان مقیم به کشور و نیز تعامل اتباع و تجار دو کشور، پرواز شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در 19 تیر ماه، مجموعاً با بیش از سیصد مسافر متشکل از ایرانیان مقیم در پاکستان، دانشجویان دو کشور و تجار و برخی از اتباع پاکستانی از تهران به کراچی پرواز و ظهر همان روز مجددا به تهران مراجعت نمود.

این پرواز که بعد از چهار ماه تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا در دو کشور، مجدداً راه اندازی شد، مورد استقبال هموطنان ایرانی، شهروندان و تجار پاکستانی قرار گرفته و آنان تداوم برقراری پرواز میان دو کشور همسایه را مهم دانستند.

پیش از این شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پروازهای منظم هفتگی به شهری بندری کراچی به عنوان قلب اقتصادی و بازرگانی پاکستان داشت.

شایان ذکر است که رایزنی ها برای ادامه این پرواز در آینده و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی کشورمان در حال انجام است که این مهم می تواند به توسعه و تحکیم تجارت میان ایران و پاکستان و بازگشت آن به حالت عادی کمک شایانی نماید.

نخستین پرواز برای بازگرداندن هموطنان و دانشجویان کشورمان از پاکستان اول خردادماه امسال صورت گرفت. یک فروند هواپیمای بوئینگ 707 متعلق به ارتش جمهوری اسلامی 60 نفر از شهروندان ایرانی از جمله 24 دانشجو را از اسلام آباد به تهران بازگرداند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 36090

به "خبرنگاران استقبال شهروندان ایرانی و پاکستانی از برقراری پرواز تهران-کراچی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استقبال شهروندان ایرانی و پاکستانی از برقراری پرواز تهران-کراچی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید