خبرنگاران 100 تُن آرد ترمیمی به نانوایی های بوکان اختصاص یافت

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مهاباد- خبرنگاران- فرماندار بوکان گفت: به منظور جبران کمبود عرضه نان، 100 تُن آرد ترمیمی به نانوایی های این شهرستان اختصاص یافت که با توزیع آن، هیچ مسئله ای در خصوص کمبود نان در این منطقه باقی نخواهد ماند.

خبرنگاران 100 تُن آرد ترمیمی به نانوایی های بوکان اختصاص یافت

محمد امین زاده روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: این مقدار آرد ترمیمی اختصاص یافته به منظور حفظ شرایط موجود و جلوگیری از تجمع مردم در بین نانوایان این شهرستان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه شهروندان با تهیه نان مورد احتیاج روزانه و خودداری از دریافت نان اضافی، مسوولان را در مدیریت بازار نان در این شهرستان همراهی نمایند، اضافه نمود: هیچ گونه کمبودی در خصوص آرد و نان در شهرستان وجود ندارد و مردم نگران این موضوع نباشند.

فرماندار بوکان اضافه نمود: در سطح شهرستان مسئله ای با تامین آرد و نان شهروندان نداشتیم ولی در روزهای گذشته جوسازی های صورت گرفت که این امر باعث ازدحام مردم در مقابل نانوایی های این شهرستان شد.

وی با اشاره به افزایش بازرسی ها از واحدهای نانوایی و خبازی ها تاکید نمود: شهروندان می توانند گران فروشی یا هر گونه تخلف در واحدهای نانوایی را به شماره تلفن 124 گزارش دهند تا با خاطیان در این خصوص برخورد جدی گردد.

امین زاده اضافه نمود: برای جلوگیری از ازدحام مردم در مقابل نانوایی های شهرستان ستاد تنظیم بازار اقدام به خرید هشت تُن نان لواش بسته بندی از تهران در قالب ستاد تنظیم بازار کرد که این مقدار نان هم اکنون در سوپر مارکت ها در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه این مقدار نان روزهای گذشته توسط اتحادیه خواربارفروشان بوکان در بین سوپرمارکت های فعال در سطح شهر توزیع شد، اضافه نمود: در حال حاضر هزار و 800 تُن آرد در این شهرستان به صورت ماهانه توزیع و در اختیار خبازان شهرستان قرار می گیرد.

فرماندار بوکان گفت: تعداد نانوایی هایی که در سطح شهرستان که مجوز دریافت سهمیه آرد دارند، 392 واحد است که از این تعداد 63 واحد آن روستایی و مابقی در شهر فعالیت دارند.

قوت غالب مردم این شهرستان نان بوده و در ایام تابستان و به دلیل اینکه بیشتر مردم در مزارع مشغول فعالیت کشاورزی هستند، مصرف نان افزایش پیدا می نماید که با اتمام فعالیت های کشاورزی مصرف نان نیز کاهش پیدا می نماید.

بوکان سومین شهر پرجمعیت استان به شمار می رود و 70 درصد اشتغال این شهرستان در بخش کشاوری است.

در بوکان 13 واحد سنگک پز، 32 واحد بربری، یک واحد نان فانتزی، 168 واحد لواش سنتی، 114 واحد لواش ماشینی و یک واحد سایر نان های سنتی وجود دارد که در تامین انواع نان شهروندان فعالیت دارند.

این شهرستان با 258 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و در 196 کیلومتری مرکز استان قرار گرفته است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 42928

به "خبرنگاران 100 تُن آرد ترمیمی به نانوایی های بوکان اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 100 تُن آرد ترمیمی به نانوایی های بوکان اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید