دولت افغانستان ممکن است 6 ماه پس از خروج نظامی آمریکا سقوط کند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، وال استریت ژورنال به نقل از مقامات اطلاعاتی آمریکا نوشت که دولت افغانستان ممکن است 6 ماه پس از خروج نظامیان آمریکایی و ناتو از افغانستان سقوط کند.

دولت افغانستان ممکن است 6 ماه پس از خروج نظامی آمریکا سقوط کند

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، در پی سقوط سریالی ده ها شهرستان در هفته های اخیر به وسیله طالبان، مقامات اطلاعاتی آمریکا در ارزیابی شرایط امنیتی افغانستان اظهارکردند که دولت افغانستان ممکن است 6 ماه پس از خروج کامل نظامیان آمریکایی و ناتو از این کشور سقوط کند.

وال استریت ژورنال نوشت که آژانس های اطلاعاتی آمریکا پس از تصرف ده ها شهرستان و محاصره شهرهای عظیم به وسیله طالبان در هفته گذشته ارزیابی های خوشبینانه تر خود را در گذشته اصلاح کردند. پیش از این ارزیابی شده بود که دولت اشرف غنی ممکن است تا دو سال پس از خروج نیروهای خارجی دوام بیاورد.

براساس ارزیابی نو، دولت افغانستان و مرکز این کشور کابل، ممکن است بین 6 تا 12 ماه پس از تکمیل فرایند خروج نظامیان آمریکایی و ناتو سقوط کند.

این نشریه آمریکایی با اشاره به تسلیم گروهی نیروهای امنیتی به طالبان نوشت که بیشتر این نیروها ماه ها حقوق دریافت نکرده بودند و به ازای تضمین عبور امن به وسیله طالبان، خودروهای زرهی و انبارهای تسلیحاتی، از جمله توپ خانه، خمپاره و مسلسل های سنگین را به این گروه سپردند.

وال استریت ژورنال اضافه نمود بعضی از مقامات غربی بر این باور هستند که دولت افغانستان ممکن است تنها 3 ماه پس از خروج نیروهای خارجی سقوط کند.

این درحالی است که جن ساکی سخنگوی کاخ سفید به رسانه ها می گوید که آمریکا با خروج نظامیانش از افغانستان، آن ها را از خطر افزایش حملات و هدف قرار گرفتن به وسیله طالبان در امان نگه داشته است.

وی با اظهار اینکه از زمان امضای توافقنامه با طالبان، حملات علیه نظامیان آمریکایی افزایش نیافته است، اضافه نمود: ما ارزیابی می کنیم که اگر آغاز به خروج نیروهایمان نمی کردیم، پس از اول ماه می خشونت ها علیه ما افزایش می یافت، زیرا این همان چیزی بود که طالبان بوضوح اظهار می کرد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 61186

به "دولت افغانستان ممکن است 6 ماه پس از خروج نظامی آمریکا سقوط کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت افغانستان ممکن است 6 ماه پس از خروج نظامی آمریکا سقوط کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید