شگفتی هایی که در اطراف دریاچه گاتون وجود دارند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، پاناما یکی از جالب ترین کشورهای قاره آمریکا بوده و عجایبش همیشه مورد توجه گردشگران جهان بوده اند. اولین چیزی که به چشم می آید، سدهای متحرک گاتون بوده که از بزرگ ترین پروژه های ساخت دست بشر هستند و جهت اقیانوس اطلس به اقیانوس آرام را کوتاه نموده اند. کشتی ها از راه دریای کارائیب وارد این سدهای متحرک شده و با عبور از آنها به اقیانوس آرام می رسند. این سدها در سال 1914 ساخته شدند تا بتوانند کشتی ها را به دریاچه گاتون برسانند. این کشتی ها در آنجا از تنگه باریک پاناما عبور نموده، به سدهای دیگر در سمت اقیانوس آرام منتقل می شوند و در این جهت با یاری دستگاه های بزرگ، سطح آب برای کشتی ها بالا و پایین می گردد تا در نهایت به محلی می رسند که سطح آب در آن پایین تر و به اندازه سطح دریاست. با ما همراه شوید تا شما را هرچه بیش تر با این مورد از دیدنی های پاناما آشنا کنیم.

شگفتی هایی که در اطراف دریاچه گاتون وجود دارند

سدهای متحرک کانال پاناما

سدهای آگوا کلارا در سمت اقیانوس اطلس و سدهای میرافلورس در سمت اقیانوس آرام قرار دارند. دولت پاناما، در سال 2016 این کانال را عریض تر کرد تا عبور و مرور برای کشتی های بزرگتر هموار گردد. سدهای جدید 40% بزرگتر (1400 فوت) و 60% عریض تر (180 فوت) از دریاچه گاتون هستند. البته، به اندازه سدهای قبلی کانال پاناما که باریکتر بودند، مشهور نیستند. تماشای صحنه بالا و پایین رفتن کشتی های غول پیکر در پشت سدهای پاناما بسیار هیجان انگیز است.

دریاچه دیدنی

دریاچه گاتون قلب کانال پاناماست. این دریاچه یکی از بزرگترین دریاچه های مصنوعی در دنیا بوده و بنادرش دارای تنوع زیستی فراوانی هستند. جنگل های بارانی پهناور و تالاب های زیبا نیمی از این منطقه را می پوشانند و محل مناسبی برای زندگی هزاران موجود زنده هستند. جنگل های بارانی صعب العبور در اطراف دریاچه گاتون باعث شدند تا این منطقه دست نخورده باقی بماند. اینجا یکی از معدود مناطقی بوده که می توان گونه های گیاهی و حیوانی متنوع آمریکای مرکزی را در زیستگاه طبیعی دید. اگر به تماشای دریاچه گاتون علاقمند شدید، با یک کروز می توانید در این دریاچه گشت زده و از جنگل های انبوه و جزیره های کوچک و زیبای اطرافش دیدن کنید. تماشای حیوانات ببرهای ماهیخوار، کروکودیل ها و میمون ها تجربه جالبی است که در سفر خواهید داشت.

مردم امبرا

در راستا دریاچه گاتون جزیره ای وجود دارد که در آن خانه های کوچکی روستایی بوده که بام همه آنها حصیری است. ساکنان این روستا، مردم قبیله امبرا هستند که محافظان جنگل بارانی بحساب می آیند. آنها جنگل را مانند مادر خود می دانند و اعتقاد دارند که با از بین رفتن مردم این جزیره، جنگل هم نابود می گردد. این مردم بومی هم در منطقه دارین پاناما و هم در منطقه چوکو زندگی می نمایند. خانه های اشتراکی، سقف هایی دارند که شیب دار و از ساقه و برگ درخت نخل ساخته شد، بزرگترین خانه های روستا بشمار می آیند که چندین خانواده در آن زندگی می نمایند.

آنها در کنار دریاچه زندگی می نمایند و وسایل زندگیشان را از موادی می سازند که در محیط اطراف یافت می شوند. مردان لنگ به پا می نمایند و زنان دامن های رنگی و لباسی از سکه های درخشان می پوشند. بدنشان با نقاشی های مختلف به رنگ سیاه تزئین شده است. اما، لبخندهایشان به قدری دلنشین بوده که این رنگ سیاه را می پوشاند. مردم امبرا بسیار مهربان و مهمان دوست هستند و با روی گشاده بازدیدنماینده ها را با فرهنگ و آداب و رسوم خود آشنا می نمایند. اکوتوریسم ضمن اینکه به اقتصاد مردم یاری می نماید، در خصوص معرفی و گسترش آداب و رسوم و توانمندی های این منطقه و مردم قبیله امبرا نیز سودمند است.

زندگی مردم در قبیله امبرا

مردم امبرا از شاخ و برگ درختان جنگلی صنایع دستی مثل سبد، اشیای قلم کاری، ادوات موسیقی و جواهرات زیبا را می سازند. حتی از میوه های درختان هم برای طراحی های روی بدنشان، رنگ تهیه می نمایند. صنایع دستی از فیبری ساخته شده که چونگا نام دارد. این ابزار در اندازه و رنگ های مختلف ساخته شده و ساخت آنها بسیار زمانبر است. بیشتر رنگ هایی که استفاده می شوند، رنگ های طبیعی مانند سفید، سیاه و قهوه ای هستند. رنگ قهوه ای با جوشاندن فیبرهای چوب کوکوبولو بدست می آید و رنگ سیاه با غوطه ور ساختن فیبرها در گل سیاه رودخانه حاصل می گردد.

رنگ سیاهی که تمامی اهالی قبیله امبرا پوستشان را با آن تزئین می نمایند و طرح می کشند، تاتوی دائم نیست و به مدت دو هفته بر روی پوست باقی می ماند. مردم امبرا از رنگ جاگوئا برای فراوری این رنگ استفاده می نموده تا پوستشان را با آن طراحی نمایند. طراحی پوست، در همه جشن های اهالی روستا استفاد می گردد و یکی از آداب و رسومی است که به شدت به آن پایبند هستند. این رنگ ها به مردم یاری می نمایند تا با دنیا ارواح ارتباط داشته باشند و به این وسیله فرهنگشان را با آن آمیخته نمایند.

زنان و مردان روستا یک پایکوبی محلی دارند که موسیقی آن را اهالی روستا می نوازند. جالب اینجاست که ادوات این موسیقی محلی، ساخته دست افراد همین روستا هستند. آداب و رسوم، جشن ها، هنر و در یک کلام زندگی مردم قبیله امبرا با طبیعت آمیخته بوده و می توان نشان آن را از لبخند و رنگ های زیبا در زندگی آنها دریافت.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: همگردی
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 33993

به "شگفتی هایی که در اطراف دریاچه گاتون وجود دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شگفتی هایی که در اطراف دریاچه گاتون وجود دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید