قلم رسانای حاوی نانوذرات ساخته شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو،یک شرکت دانش بنیان اقدام به ساخت قلم رسانای حاوی نانوذرات برای مصارف آموزشی و کاردستی نموده است. این فناوری قابلیت استفاده در حوزه های مختلف از جمله الکترونیک چاپی را دارد.

قلم رسانای حاوی نانوذرات ساخته شد

جوهر رسانا جوهری است که استفاده از آن روی زیر لایه های متفاوت خطوط و طرح های رسانا به وجود می آورد.

این جوهرها در فناوری های نوین و در فرایند فراوری مدارهای چاپی به کار می فرایند و این امکان را فراهم می نمایند که به جای روش های متداول و پیچیده فراوری بردها، مدار آن ها را ترسیم کرد.

امروزه جوهرهای بر پایه نانوذرات مهم ترین محصولات تجاری این حوزه هستند و در سرتاسر دنیا توجه زیادی را به خود جلب نموده اند. نانوذرات فلزی در مقایسه با دیگر ذرات دارای خواص منحصربه فردی از قبیل رسانایی الکتریکی بالا بوده که این ویژگی آن ها را در فناوری چاپ قطعات الکترونی بسیار مورد توجه قرار می دهد.

این شرکت با بهره گیری از فناوری نانو پیروز به فراوری قلم رسانا شده که در آن از نانوذرات با غلظت بالا استفاده شده است. ساخت و فراوری این قلم می تواند مقدمه ای برای حرکت در راستا فناوری نوین الکترونیک چاپی بوده و در ادامه می تواند گامی برای فراوری جوهرهای قابل استفاده در چاپگرها باشد.

این قلم رسانا قابلیت کاربرد روی کاغذ و مقوا و استفاده در مصارف آموزشی، طراحی مدارهای الکترونی، آموزش در حوزه الکترونیک، سلول های خورشیدی و کاردستی را دارد.

از مزیت های این قلم می توان به عدم ایجاد سطوح برجسته (ایجاد خط های صاف و بدون برجستگی و غیر قابل لمس با دست) اشاره نمود.

در فرمولاسیون این قلم رسانا از آب به اسم حلال استفاده شده و تا اثرات زیست محیطی را به حداقل برساند. این محصول از نظر عملکرد کاملا قابل رقابت با نمونه های خارجی بوده و در عین حال قیمت کمتری هم دارد. در فراوری این محصول از نانوذراتی در ابعاد 50 نانومتر استفاده شده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 59946

به "قلم رسانای حاوی نانوذرات ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلم رسانای حاوی نانوذرات ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید