نامور حقیقی در کلاب هاوس:ظریف می گوید در این 3 سال یک تریلیون دلار از دست داده ایم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تحلیلگر سیاسی در کلاب هاوس خبرنگاران گفت: ظریف می گوید در این 3 سال یک تریلیون دلار از دست داده ایم.اگر درباره شکاف مردم و حکومت اقدام نموده بودیم بازدارندگی ما بیشتر از الان بود.

نامور حقیقی در کلاب هاوس:ظریف می گوید در این 3 سال یک تریلیون دلار از دست داده ایم

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، علیرضا نامور حقیقی تحلیلگر سیاست خارجی در کلاب هاوس خبرنگاران با موضوع مذاکرات وین؛آیا توافق نزدیک است؟ گفت:

آقای ظریف می گوید در این 3 سال یک تریلیون دلار از دست داده ایم. ما به تدریج وارد ابعاد گسترده تر و عمیق تر تحریم شده ایم. ما در این شرایط قرار گرفتیم. ادامه این جهت شکننده است. توافق برجام و وین خیلی خوب است، مذاکره با ریاض خوب است ولی باید در یک چشم انداز به آنها نگاه کنیم. اگر فراوری اقتصاد را به عنوان یک عنصر بازدارنده نگاه نکنیم، نگاه ما سخت افزاری و نظامی می گردد. اگر درباره شکاف مردم و حکومت اقدام نموده بودیم بازدارندگی ما بیشتر از الان بود.

الان ما غنی سازی را به عنوان یک قدرت می بینیم. دو مدل می توانیم رفتار کنیم. یکی همان است که آقای روحانی گفت. اگر ما بخواهیم در 2025 کار کنیم مسئله اول ما تهدیدات دفاعی خواهد بود. کشور ما در آستانه توسعه است و این زد و خورد مشکل ما را حل نمی نماید.

آمریکا روی کره شمالی هم حساس بود. غنی سازی به عنوان یک سلاح باعث ایجاد حساسیت می نماید. اگر می خواهیم به این سمت برویم، باید سیستم هماهنگ باشد. چرا آقای ظریف می رود پروتکل الحاقی را امضا می نماید؟ می توانست نکند. باگهای امنیتی ما بسیار زیاد است و هزینه ایجاد می نماید.

مشروح این بحث به زودی منتشر خواهد شد

310 310

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 57392

به "نامور حقیقی در کلاب هاوس:ظریف می گوید در این 3 سال یک تریلیون دلار از دست داده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامور حقیقی در کلاب هاوس:ظریف می گوید در این 3 سال یک تریلیون دلار از دست داده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید