چرایی نبود داروهای مربوط به کرونا در بعضی بیمارستانها

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران (پانا)- به گفته رییس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه در حوزه دارو و تجهیزات مربوط به کرونا هیچ گونه کمبودی نداریم، در حوزه داروهای کرونا، در کشور فراوری فراوانی داریم و حتی بخشی از این داروها علاوه بر اینکه احتیاج کشور را برطرف می نماید، صادرات هم می شوند.

چرایی نبود داروهای مربوط به کرونا در بعضی بیمارستانها

به گزارش ایسنا، محمدرضا شانه ساز درباره بعضی اظهارات مبنی بر کمبود داروهای رمدسیویر، فاویپیراویر و اکتمرا در بیمارستان ها، گفت: مباحثی که در این باره مطرح می گردد، به دلیل کمبود نیست. ممکن است به دلیل مسائل اقتصادی و بدهی بیمارستان ها به شرکت ها، بیمارستانی نتواند این داروها را تامین کند، اما در حوزه این داروها فراوری کافی کشوری را داریم و هر یک از آن ها به جز اکتمرا یا توسیلیزومب در چند کمپانی در داخل کشور فراوری می شوند.

وی اضافه نمود: بنابراین در حوزه داروهایی که برای کرونا مطرح شده است، در کشور فراوری فراوانی داریم و حتی بخشی از این داروها علاوه بر اینکه احتیاج کشور را رفع می نماید، صادرات هم می شوند. در مرحله فوق اشباع در حوزه فراوری این داروها هستیم. بنابراین اصلا مشکل کمبود نداریم و حتی بخشی را صادر می کنیم. ماهانه یک تا دو میلیون دوزی که از این داروها مصرف می گردد، در شرکت های پخش قابل دسترس و تهیه است و هر کدام چند فراوری نماینده دارند.

شانه ساز درباره شرایط تجهیزات تنفسی در فصل سرما و با توجه به شیوع کرونا و احتمال شیوع آنفلوآنزا نیز گفت: همه موارد لازم را برای این موضوع پیش بینی نموده ایم. یکی از مواردی که در کشور شرکت های خودمان آن را فراوری می نمایند، ونتیلاتور است که حتی آن ها با توجه به اینکه قول دادند که احتیاج کشور را رفع نمایند، متقاضی صادرات تجهیزات شان هستند و گلایه دارند که چرا به ما اجازه صادرات نمی دهید که شاید گلایه به جایی باشد.

رییس سازمان غذا و دارو در این باره اضافه نمود: ما داریم موضوع را آنالیز می کنیم و اگر به اطمینان 100 درصد برسیم که نگرانی از نظر تجهیزات تنفسی در داخل ایجاد نمی گردد، اجازه صادرات را هم خواهیم داد. به طور کلی هیچ مشکل و کمبودی در حوزه دارو و تجهیزات کرونا نداریم.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 42405

به "چرایی نبود داروهای مربوط به کرونا در بعضی بیمارستانها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرایی نبود داروهای مربوط به کرونا در بعضی بیمارستانها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید